Die Republikein

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacja, szukaj
Die Republikein
Częstotliwość dziennik
Kraj Namibia
Wydawca Democratic Media Holding
Rodzaj czasopisma społeczno-polityczny
Pierwsze wydanie 1977
Redaktor naczelny Chris Jacobie
Średni nakład 14.000 egz.
Strona internetowa czasopisma

Die Republikeindziennik ukazujący się od 1977 w Namibii w języku afrikaans.

Gazeta została założona w grudniu 1977 przez Partię Republikańską Dirka Mudge'a (opowiadającą się za niepodległością Namibii na warunkach ustalonych przez białych). Pierwszym redaktorem naczelnym został Johannes Petrus Spies[1]. Początkowo pismo wychodziło jedynie w czwartki, było drukowane w Pretorii i dostarczane samolotem do Windhuku. Od stycznia 1978 gazeta wychodziła w piątki, później dwa razy w tygodniu, a następnie stała się dziennikiem. W latach osiemdziesiątych pismo zostało przejęte przez Sojusz Demokratyczny Turnhalle. Po uzyskaniu przez Namibię niepodległości w 1990 gazeta wydawana jest przez Democratic Media Holding, od tego czasu stara się utrzymywać niezależność od partii politycznych. W latach 19972001 pismo ukazywało się pod tytułem "Republikein 2000".

Oprócz afrikaans część artykułów drukowana jest w językach angielskim i Oshivambo.

W 1994 pismo jako pierwsza gazeta namibijska uzyskało nagrodę Nissan-Capro za najlepsze czasopismo Południowej Afryki.

Przypisy

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]