L'Express

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
L'Express
Częstotliwość tygodnik
Kraj Francja 
Rodzaj czasopisma ogólna
Pierwsze wydanie 1953
Redaktor naczelny Christophe Barbier
Średni nakład 538 319 egz.
Strona internetowa czasopisma

L'Expressfrancuski tygodnik, założony w 1953 roku podczas I wojny indochińskiej. Tygodnik jest wzorowany na amerykańskim czasopiśmie "Time".

Redakcja tygodnika znajduje się w Paryżu. Redaktorem naczelnym czasopisma jest Christophe Barbier, a właścicielem grupa medialna Roularta Media Group.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Został założony w 1953 roku przez Jean-Jacques'a Servana-Schreibera, przyszłego lidera Socjalistycznej Partii Radykalnej oraz Françoise Giroud, byłą redaktor naczelną magazynu Elle. Tygodnik popierał politykę Pierre'a Mendèsa-France w sprawie Indochin, a ideologicznie związany był z francuską lewicą. Czasopismo było zdecydowanym przeciwnikiem wojny w Algierii, a w szczególności stosowania tortur.

W ciągu następnych lat czasopismo stało się w mniejszym stopniu zaangażowane w politykę, dzięki czemu nakład wzrósł w ciągu trzech lat ze 150 000 do 500 000 egzemplarzy. W 1971 roku, wraz z objęciem przez Servana-Schreibera funkcji przewodniczącego Socjalistycznej Partii Radykalnej, dziewięciu dziennikarzy tygodnika zdecydowało się na opuszczenie czasopisma, a następnie założyło własny tygodnik, "Le Point".

Obecnie średni nakład tygodnika wynosi około 538 319 egzemplarzy, z czego około 305 000 jest rozprowadzane w prenumeracie.[1]

Przypisy

  1. Anne Feitz. «L'Express» relance la bataille des «news». „Les Échos”, 2010-05-05 (fr.). [dostęp 22 maja 2010]. 

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Commons in image icon.svg

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]