Rossija 24

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Rossija 24
Rossija 24
Data startu 1 lipca 2006 roku
Format obrazu 16:9
Właściciel WGTRK
Systemy
emisji sygnału
SECAM
Kraj nadawania  Rosja
Język język rosyjski
Siedziba Moskwa
Zastąpił Wiesti TV
Strona internetowa

Rossija 24 (pl: Rosja 24) – publiczna informacyjna stacja telewizyjna Federacji Rosyjskiej o całodobowym nadawaniu programów publicystycznych.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Pracę nad uruchomieniem całodobowego kanału informacyjnego rozpoczęły się już w 2003 roku, ale dopiero w 2006 roku decyzją Władimira Putina rozpoczął się właściwy proces budowania nowego kanału informacyjnego. Kanał pod nazwą "Wiesti TV" wystartował 1 lipca 2006 roku o godzinie 19:00. 7 lutego 2008 roku sygnał "Wiesti TV" dotarł do Stanów Zjednoczonych, a 19 maja 2008 roku odbierał także w sieciach kablowych w Serbii. Od 1 stycznia 2010 roku pod nazwą Rossija 24. Po utworzeniu kanału, większość ekspertów twierdziła, że telewizja ta to projekt polityczny i będzie miał wpływ na opinię publiczną przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi w 2007 i 2008, ale ostatecznie krytycy zwracają uwagę na wysoki warsztat dziennikarski w Rossija 24.

Programy informacyjne Rossija 24[edytuj | edytuj kod]

  • "Wiesti" – główny program informacyjny, ukazuje się co pół godziny;
  • "Wiesti ......." – specjalizacyjne serwisy informacyjne, o profilach: ekonomia, kultura, region, sport, pogoda, moskiewskie;
  • "Bez komentarza" – prezentacja materiałów nagranych przez dziennikarzy, bez komentarza reporterskiego;
  • "Przemysł filmowy" – autorski program przemysłu filmowego;
  • "Kosmos" – sprawozdania z przygotowań do lotu w przestrzeni kosmicznej i najważniejszych osiągnięć w dziedzinie astronautyki;
  • "Godzina z Parlamentem" – przegląd najważniejszych wydarzeń w życiu Dumy Państwowej Rosji;
  • "Puls" – przegląd najważniejszych osiągnięć w dziedzinie medycyny.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]