The Citizen (RPA)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy pisma południowoafrykańskiego. Zobacz też: inne gazety o tej nazwie.
The Citizen
Częstotliwość Dziennik
Kraj  Republika Południowej Afryki
Wydawca CTP/Caxton
Rodzaj czasopisma tabloid
Pierwsze wydanie 1976
Redaktor naczelny Martin Williams
Średni nakład 73'008[1] egz.
Format tabloid
Liczba stron 28
Strona internetowa czasopisma

The Citizenanglojęzyczny dziennik wydawany w Republice Południowej Afryki od 1976 roku przez firmę CTP/Caxton.

Pismo było jedynym większym anglojęzycznym tytułem, który popierał politykę rządzącej wówczas Partii Narodowej. Pierwszym redaktorem został Martin Spring. W 1978 roku pismo znalazło się w centrum afery Muldera, kiedy ujawniono, że gazetę sfinansowano z nielegalnie wyprowadzonych środków państwowych. W wyniku skandalu ustąpił ze stanowiska m.in. zamieszany w aferę prezydent Balthazar Johannes Vorster.

Od 1998 roku jest własnością CTP/Caxton.

Przypisy