Al-Arabijja

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Al-Arabijja
Ilustracja
Rozpoczęcie nadawania

3 marca 2003

Właściciel

Middle East Broadcasting Center

Kraj nadawania

 Zjednoczone Emiraty Arabskie

Strona internetowa

Al-Arabijja (arab. ‏العربية‎, ang. Al Arabiya) – saudyjska arabskojęzyczna stacja telewizyjna nadająca programy informacyjne. Założona w 2003 roku przez inwestorów związanych z Arabią Saudyjską. Miała stanowić odpowiedź na nieprzychylną Saudom stację Al-Dżazira, związaną z kolei z Katarem. Te dwie stacje uznawane są za największe arabskie kanały informacyjne[1].

W 2009 roku Barack Obama udzielił swojego pierwszego oficjalnego wywiadu właśnie stacji Al-Arabijja[2][3].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Heather Brown, Emily Guskin, Amy Mitchell, Arab Satellite News, Pew Research Center's Journalism Project, 28 listopada 2012 [dostęp 2021-06-03] (ang.).
  2. Al Arabiya anchor: how we got Obama exclusive, alarabiya.net, 28 stycznia 2009 [dostęp 2021-06-03] (ang.).
  3. Katie Sanders, PolitiFact - In his first TV interview as president, Obama said we "should talk to Iran," Romney charges, politifact.com [dostęp 2021-06-03] (ang.).