CGTN (stacja telewizyjna)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
CGTN
Ilustracja
Rozpoczęcie nadawania

15 września 2000

Właściciel

China Central Television

Kraj nadawania

 Chiny

Język

angielski

Siedziba

11B Fuxing Road, Pekin[1]

Poprzednia nazwa

CCTV-9
CCTV International
CCTV News

Strona internetowa

CGTN (właśc. China Global Television Network, dawn. CCTV-9, CCTV International oraz CCTV News) – chiński kanał telewizyjny należący do państwowego nadawcy Centralnej Telewizji Chińskiej (CCTV) i nadający w języku angielskim.

Został uruchomiony 15 września 2000 pod nazwą CCTV-9. W roku 2004 nadano mu obecną formułę, zbliżoną do kanału informacyjnego[2]. Od 26 kwietnia 2010 nadawał pod nazwą CCTV News[3], a jako CCTV-9 jest obecnie nadawany inny, dokumentalny kanał[4]. Kanał nadaje pod nazwą CGTN od 31 grudnia 2016[5]. Zadaniem stacji jest prezentowanie międzynarodowej publiczności wydarzeń na świecie widzianych z perspektywy Chin, a także przybliżanie sytuacji w samych Chinach oraz ich kultury. Choć w jej tworzeniu brali udział doradcy z zachodnich mediów, zaś wśród pracowników znaleźć można wielu zagranicznych dziennikarzy, prezentowane treści pozostają w zgodzie z oficjalną linią chińskich władz[6]. Stacja nadaje z siedziby CCTV w Pekinie[6].

W Polsce stacja dostępna jest w niekodowanym przekazie z satelity Hot Bird, co umożliwia jej odbiór zarówno abonentom wszystkich platform cyfrowych, jak i posiadaczom zwykłych zestawów satelitarnych.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. LSC: CCTV News. lyngsat-address.com, 2012-11-28. [dostęp 2012-12-02]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-10-14)]. (ang.).
  2. CCTV International. [dostęp 2009-12-26].
  3. The Channel name of "CCTV-9" was changed to "CCTV News". [dostęp 2011-08-01]. [zarchiwizowane z tego adresu (2017-01-11)].
  4. China´s first documentary channel in english
  5. China’s CCTV rebrands international networks as CGTN, South China Morning Post, 31 grudnia 2016 [dostęp 2020-03-13] (ang.).
  6. a b Raising the Bar in Beijing - TIME. [dostęp 2009-12-26]. [zarchiwizowane z tego adresu (2010-11-14)].

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]