Public Broadcasting Services

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Public Broadcasting Services Ltd.
Logo
Państwo

 Malta

Siedziba

Pietà

Adres

75, St. Luke's Road

Data założenia

1975

Forma prawna

Spółka publiczna

Udziałowcy

Skarb Państwa Malty

Położenie na mapie Malty
Mapa konturowa Malty, po prawej nieco na dole znajduje się punkt z opisem „Public Broadcasting Services Ltd.”
Położenie na mapie Morza Śródziemnego
Mapa konturowa Morza Śródziemnego, blisko centrum na dole znajduje się punkt z opisem „Public Broadcasting Services Ltd.”
Ziemia35°53′32,3131″N 14°29′32,2325″E/35,892309 14,492287
Strona internetowa

Public Broadcasting Services Ltd. (PBS) – maltański publiczny nadawca radiowo-telewizyjny z siedzibą w Piecie, niedaleko Valetty[1]. PBS jest finansowany z dotacji rządowych i sprzedaży komercyjnego czasu antenowego. Czołowy kanał PBS, TVM, jest najczęściej oglądanym kanałem telewizyjnym na Malcie, a stacja radiowa Magic Malta cieszy się ogromną popularnością wśród słuchaczy lokalnych i turystów.

Rediffusion House, siedziba PBS w Piecie

PBS jest członkiem Europejskiej Unii Nadawców[2], dwukrotnie zorganizował Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci: w 2014 i 2016.

Historia[edytuj | edytuj kod]

PBS zostało założone w 1975 roku jako Xandir Malta i stało się członkiem Europejskiej Unii Nadawców (EBU)[2] wraz z Maltańskim Urzędem Nadawczym (MBA). Od 2003 roku PBS jest jedynym maltańskim członkiem EBU[2].

Po przejściu na telewizję cyfrową za pomocą standardu DVB-T w październiku 2011, wszystkie licencjonowane kanały naziemne na Malcie są dystrybuowane przez sieć nadajników obsługiwanych przez PBS. Nadajniki te znajdują się w Delimarze (Marsaxlokk), Nadur, Mellieħa, Mtarfie, Naxxar i Portomaso (St. Julian's)[3].

PBS jest zarządzany przez Radę Dyrektorów. Obecnym przewodniczącym jest Anthony Porthugese. Albert Marshall jest wiceprzewodniczącym.

Kanały[edytuj | edytuj kod]

PBS obsługuje kanały telewizyjne TVM, oraz TVM2. Instytucja również operuje Parliament TV poprzez umowę z rządem Malty[4].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. https://www.yellow.com.mt/public-broadcasting-services-ltd-pbs_television-broadcasting-stations+pieta/
  2. a b c EBU - Members, www.ebu.ch [dostęp 2020-04-13] (ang.).
  3. Frequently Asked Questions | Malta Communications Authority, www.mca.org.mt [dostęp 2020-04-13] (ang.).
  4. Free-to-air broadcasts from parliament, timesofmalta.com [dostęp 2020-04-13] (ang.).