Renmin Ribao

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Renmin Ribao
人民日报
Ilustracja
Częstotliwość

dziennik

Państwo

 Chiny

Adres

No. 2 Jintai Xilu, Chaoyang District, Pekin

Organ prasowy

Komunistycznej Partii Chin

Pierwszy numer

1948

Średni nakład

3 mln egz.

ISSN

0988-4173

OCLC

474394500

Strona internetowa

Renmin Ribao (chiń. 人民日报; pinyin: Rénmín Rìbào – Dziennik Ludowy, ang. People's Daily) – dziennik Komunistycznej Partii Chin wydawany od 1948. Od 1949 siedziba gazety mieści się w Pekinie. Jego nakład waha się w granicach 3 mln egzemplarzy, a oprócz edycji chińskiej, istnieją także m.in. angielska, arabska, hiszpańska, japońska, francuska i rosyjska.

Wydanie z 1 października 1949

Dziennik jest uważany za najważniejszą gazetę w Chinach, ukazującą aktualne stanowisko partii wobec wydarzeń w kraju i na świecie.

W 1997 redakcja Renmin Ribao uruchomiła serwis internetowy gazety[1]. W 2014 opracowano aplikację na smartfony, która pozwala na odczyt informacji w języku mandaryńskim, zaś w 2017 – angielskim[2].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. W.S.J. Staff, A Loyal Customer: People’s Daily and Beijing, WSJ, 10 stycznia 2012 [dostęp 2020-04-01] (ang.).
  2. People's Daily expands reach with English-language news app - China - Chinadaily.com.cn, www.chinadaily.com.cn [dostęp 2020-04-01].

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]