Al-Dżazira: Różnice pomiędzy wersjami

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Rozmiar się nie zmienił ,  2 lata temu
m
korekta literówki
(uzupełnienie historii stacji o najważniejsze wydarzenia w latach 1996-2003)
m (korekta literówki)
Al-Dżazira ogłasza się stacją politycznie niezależną, aczkolwiek pozostaje w finansowej zależności od emira Kataru. Zaczynała z podarowanym przez emira funduszem 150 mln [[Dolar amerykański|USD]], dążąc jednak do uzyskania finansowej niezależności, głównie dzięki reklamom. Cel ten nie został osiągnięty i do dzisiaj korzysta z rządowych subwencji (w 2004 roku 30 mln USD). Inne źródła finansowania to ogłoszenia (ok. 40% wpływów), sprzedaż audycji, abonament.
 
Wydarzenia roku 2001, czyli [[Zamach_z_11_września_2001_roku|atak na World Trade Center]] i późniejsza [[Wojna_w_Afganistanie_(od_2001)|wojna w Afganistanie]], przyniosły stacji międzynarodowe zainteresowanie. Al-Dżazira miała biuro w [[Kabulu|Kabul|Kabulu]] i była jedyną telewizją na świecie, nadającą bezpośrednie wojenne relacje, oświadczenia [[Al-Ka’ida|Al-Ka’idy]] i [[Usama_ibn_Ladin|Osamy bin Ladena]]. Relacje nadawał korespondent Tayseer Allouni, który przeprowadził też słynny wywiad z bin Ladenem, 11 października 2001 roku{{r|Reporterzy.info}}.
 
8 kwietnia 2003 roku biura Al-Dżaziry w Bagdadzie zostały zbombardowane podczas amerykańskiego nalotu. Zginał wówczas dziennikarz Ariq Ayoub. Armia USA zarzucała dziennikarzom stacji współpracę z rebeliantami.

Menu nawigacyjne