Tomasz Wróblewski (dziennikarz)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacja, szukaj
Tomasz Wróblewski
Data i miejsce urodzenia 5 maja 1959
Warszawa
Zawód dziennikarz

Tomasz Wróblewski (ur. 5 maja 1959 w Warszawie) – polski dziennikarz i publicysta. Redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska” (2001–2004, 2005–2006), magazynu „Profit”, „Dziennika Gazety Prawnej” (2010–2011), dziennika „Rzeczpospolita” (2011–2012); od 2015 redaktor naczelny tygodnika „Wprost”.

Życiorys[edytuj | edytuj kod]

Studiował na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, w 1985 r. ukończył Wydział Nauk Politycznych na uniwersytecie w Houston.

Od 1982 mieszkał w Stanach Zjednoczonych. Pracował na polach naftowych i w lokalnych uczelniach wyższych. W latach 1986–1990 był także korespondentem Radia Wolna Europa z Waszyngtonu, później RMF FM oraz dzienników „Życie Warszawy” i „Życie”. W 1992 ukazała się książka Bill Clinton, w której Wróblewski opisał życie świeżo wybranego 42. prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Po powrocie do Polski pracował przez krótki czas jako dyrektor programowy w RMF FM, a następnie jako zastępca redaktora naczelnego, najpierw w dzienniku „Życie” (w 1998), później w tygodniku „Wprost” (w latach 1998–2001), prowadził też program WprosTV na antenie telewizji TVN. Był redaktorem naczelnym tygodnika „Newsweek Polska” od początku istnienia pisma w 2001 do 2004 i ponownie od 2005 do 2006. W międzyczasie był redaktorem naczelnym miesięcznika „Profit” oraz dyrektorem wydawniczym polskiej edycji „Newsweeka” i magazynu „Profit”. Od 1 listopada 2006 był wiceprezesem i dyrektorem zarządzającym grupy wydawniczej Polskapresse odpowiedzialnym za nowe projekty wydawnicze. Odpowiadał m.in. za dziennik „Polska”. We wrześniu 2008 odszedł ze stanowiska[1]. Od 1 marca 2010 do 5 października 2011 był redaktorem naczelnym „Dziennika Gazety Prawnej[2]. Od 27 października 2011 do listopada 2012 był redaktorem naczelnym dziennika „Rzeczpospolita[3]. Od stycznia 2013 roku jest publicystą tygodnika „Do Rzeczy[4]. Był stałym gościem w programie telewizyjnym „Bumerang” na antenie telewizji Polsat i Polsat News. Od września 2014 współprowadzący audycji „Ekonomia raport” w Telewizji Republika[5]. W marcu 2015 zastąpił Sylwestra Latkowskiego na stanowisku redaktora naczelnego „Wprost[6].

Wykłada w Collegium Civitas.

Życie prywatne[edytuj | edytuj kod]

Jest synem Andrzeja Wróblewskiego, wieloletniego publicysty tygodnika „Polityka”.

Przypisy

  1. CP: Polskapresse rozstaje się z Tomaszem Wróblewskim. press.pl, 2008-09-09. [dostęp 2009-12-23].
  2. Tomasz Wróblewski nie kieruje już „DGP”, zostanie naczelnym „Rzeczpospolitej”?. wirtualnemedia.pl, 2011-10-6. [dostęp 2015-3-23].
  3. Gmyz i Wróblewski zwolnieni z „Rzeczpospolitej”. press.pl, 2012-11-5. [dostęp 2015-3-23].
  4. Redakcja (pol.). dorzeczy.pl. [dostęp 2013-02-04].
  5. Startuje jesienna ramówka TV Republika. Darek Malejonek i Bartłomiej Maślankiewicz z programami. wirtualnemedia.pl, 12 września 2014. [dostęp 18 września 2014].
  6. Zmiana na stanowisku naczelnego „Wprost”: Tomasz Wróblewski zastąpił Sylwestra Latkowskiego. rp.pl, 2015-3-23. [dostęp 2015-3-23].

Bibliografia[edytuj | edytuj kod]