Tygodnik Polski (Melbourne)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Tygodnik Polski
Państwo

 Australia

Adres

296, Nicholson Street, VIC 3011, Footscray,

Wydawca

Strzelecki Holding Pty. Ltd.

Pierwszy numer

1949

Redaktor naczelny

Magdalena Jaskulska

Stali współpracownicy

Eugeniusz Bajkowski, Marek Baterowicz, Piotr Chąciński, Janusz N. Filipczak, Krzysztof Ligęza, Marianna Łacek, Witold Łukasiak, Beata J. Przedpełska, Janusz Rygielski, Andrzej Wójcik, Adam Sęczkowski

ISSN

1443-7473

Strona internetowa

Tygodnik Polski – pismo w języku polskim wydawane w Melbourne.

Oryginalnie nosiło tytuł „Tygodnik Katolicki” i zostało założone przez ks. Konrada Trzeciaka (polski misjonarz który przybył do Australii z Chin) w Bathurst w Nowej Południowej Walii w 1949 roku. Pismo przyjęło tytuł „Tygodnik Polski” w 1965.

Kolejni redaktorzy pisma:

  • Roman Gronowski (1960–1974)
  • Marian Kałuski (1974–1978)
  • Jerzy Grot-Kwaśniewski (1978–1991)
  • Michał Filek (1992–1998)
  • Zdzisław Derwiński (1998–2002)
  • Grażyna Walendzik (2002–2003)
  • Józefa Jarosz (2003–2010)
  • Wojciech Szlachetko (2010–2011)
  • Magdalena Jaskulska (od 2011)

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]