Przejdź do zawartości

Venevisión

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Venevisión
Ilustracja
Rozpoczęcie nadawania

1 lipca 1961

Format obrazu

480i (SDTV)
1080i (HDTV)

Właściciel

Organización Cisneros

Kraj nadawania

 Wenezuela

Język

hiszpański

Siedziba

Caracas

Poprzednia nazwa

Televisa (1953-1960)

Strona internetowa

Venevisiónwenezuelska stacja telewizyjna należąca do firmy Organización Cisneros.

Jej głównym konkurentem była spółka RCTV (zamknięta w 2007 roku). Firma została założona w 1961 roku przez Diego Cisnerosa[1].

Jest właścicielem jednej czwartej udziałów w innych hiszpańskojęzycznych firmach telewizyjnych, takich jak Univision.

Venevisión to jeden z największych producentów telenoweli na świecie (obok meksykańskiej Televisa i TV Azteca, amerykańskiej Telemundo, brazylijskiej TV Globo, kolumbijskiej Caracol i RCN, tajskiej Channel 3 oraz filipińskiej ABS-CBN i GMA).

Telewizja była przeciwnikiem rządów prezydenta Hugo Chaveza i dawała o tym znać w nadawanych programach[2].

Programy[edytuj | edytuj kod]

Telenowele[edytuj | edytuj kod]

Programy informacyjne[edytuj | edytuj kod]

  • El Informador (1973–1993, 2002–2006, 2009–obecnie)
  • Portada's (2005-obecnie)

Serial komediowy[edytuj | edytuj kod]

  • El Chavo del Ocho
  • ¡Qué Locura! (2001-obecnie)

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. VENEVISIÓN EN SU 60 ANIVERSARIO: UNA HISTORIA QUE HABLA POR SÍ SOLA.. La Movida Venezuela, 2021-03-01. [dostęp 2024-05-08]. (hiszp.).
  2. Simon Romero: Media Mogul Learns to Live With Chávez. The New York Times, 2007-07-05. [dostęp 2015-04-18]. (ang.).

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]