Wikipedia:Propozycje do Artykułów na medal/Kronprinzenpalais

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacja, szukaj

Kronprinzenpalais[edytuj]

Dyskusja trwa jeszcze 9 dni 7 godz. 9 min 36 s odśwież
Rozpoczęcie: 24 sierpnia 2017 17:43:15 Zakończenie: 23 września 2017 17:43:15
Uzasadnienie

Artykuł mojego autorstwa o niepozornym, aczkolwiek posiadającym ciekawą historię pałacu z Berlina. Starałem się zamieścić w tymże artykule jak najwięcej informacji o opisywanym budynku, z których każdą poparłem konkretnym źródłem. Wydaje mi się przy tym, że należycie wykorzystałem całą wiedzę uzyskaną z tych źródeł i artykuł został przez to "wyczerpany". Niemniej jednak jestem otwarty na wszelkie uwagi dotyczące treści i warstwy merytorycznej artykułu. Dalkentis (dyskusja) 17:43, 24 sie 2017 (CEST)

Artykuł sprawdzali w Czywieszu @D kuba i @Frangern. (Anagram16 (dyskusja) 17:58, 24 sie 2017 (CEST))
Dostrzeżone braki i błędy merytoryczne
Dostrzeżone braki stylu (język, struktura)
Dostrzeżone braki uźródłowienia
Dostrzeżone braki w neutralności
Dostrzeżone błędy techniczne
  1. Czy artykuł jest tłumaczeniem tego z en.wiki? Jeśli jest tłumaczeniem, pasuje dodać odpowiedni szablon w dyskusji art. D kuba (dyskusja) 21:57, 3 wrz 2017 (CEST)
@D kuba, nie nie jest tłumaczeniem z en.wiki. Jest hasłem z en.wiki zainspirowany pod kątem formy i podziału na sekcje, z niego też zaczerpnąłem większość źródeł do przypisów, niemniej jednak treść omawianego hasła jest efektem mojej pracy (chociaż, nie ukrywam, na początku chciałem zrobić nic innego jak właśnie tłumaczenie, jednak w trakcie prac okazało się, że w treści en.wiki jest wiele braków informacyjnych, które dostrzegłem analizując materiały źródłowe, więc postanowiłem podejść do rzeczy po autorsku). Dalkentis (dyskusja) 18:34, 5 wrz 2017 (CEST)
ok, choć wg mnie jest to chociaż częściowe tłumaczenie: "Pałac został wybudowany, według projektu architekta Johanna Arnolda Neringa, w latach 1663–1669 jako prywatna rezydencja tajnego sekretarza Wielkiego Elektora (Geheimsekretär des Großen Kurfürsten), Johanna Martitza[4][5]. W latach 1706–1732 budynek pełnił rolę siedziby gubernatora Berlina (Gouverneur von Berlin)[1]." [PL] - "Johann Arnold Nering created the building in 1663–69 as the private residence of Cabinet Secretary Johann Martitz, converting an existing middle-class house.[1][2] From 1706 to 1732, it was the official residence of the Governor of Berlin.[3]" [EN] albo "Od 1905 roku wykorzystywany był jako rezydencja zimowa przez najstarszego syna Wilhelma II, Wilhelma i jego żonę Cecylię. Podczas rewolucji listopadowej w 1918 roku przywódcy ruchu rewolucyjnego przemawiali ze schodów pałacu do zgromadzonego przed nimi tłumu[6]." [PL] - "Beginning in 1905, it was used as a winter residence by Wilhelm II's heir, Crown Prince Wilhelm, and his wife Crown Princess Cecilie. During the November revolution in Berlin in 1918, revolutionary leaders addressed the crowd from the entrance ramp of the palace.[12][13]". D kuba (dyskusja) 20:24, 5 wrz 2017 (CEST)
Tak, istotnie są podobieństwa, ale trudno było ich uniknąć, skoro, jak wspomniałem już wcześniej, z artykułu z en.wiki zaczerpnąłem większość źródeł do hasła. Dalkentis (dyskusja) 21:15, 5 wrz 2017 (CEST)
Żebyśmy się zrozumieli: nie mam pretensji, że tłumaczysz (choćby częściowo) artykuły z innych WP. Wręcz przeciwnie. Mówię tylko, że mamy do tego odpowiedni szablon, który umieszcza się na stronie dyskusji art.: czy to tłumaczenie całości, czy tylko fragmentów: Szablon:Przetłumaczony#Przykłady użycia, D kuba (dyskusja) 22:22, 12 wrz 2017 (CEST)
@D kuba, tak jak napisałem na wstępie początkowo chciałem zrobić nic innego, jak dosłowne tłumaczenie en.wiki. Jednak gdy analizowałem źródła wzięte z niego i porównałem z treścią hasła en.wiki (okazała się być znacznie uboższa w stosunku do źródeł), to postanowiłem te informacje, które nie znalazły się w angielskim tekście zawrzeć w swoim i przez to podszedłem do rzeczy bardziej po autorsku (widać to zwłaszcza w sekcji Odbudowa i dalsze użytkowanie). Ale skoro to takie ważne, to tak, można określić moje hasło częściowym tłumaczeniem, mimo iż nie tworzyłem go z taką intencją - ja po prostu starałem się hasło zrobić jak najlepiej, zawrzeć w nim dosłownie wszystko, co dotyczy historii opisywanego budynku. No ale nie mogłem tak tworzyć z niczego - było hasło en.wiki (de.wiki nie brałem pod uwagę z racji kiepskiego uźródłowienia), więc siłą rzeczy jakieś słowa wychwyciłem, coś (przeważnie większość) dopisałem wyczytanego ze źródeł i tak powstawał tekst. Dalkentis (dyskusja) 20:55, 13 wrz 2017 (CEST)
Nie, to nie jest bardzo istotną kwestią. Artykuł jest porzadnie opracowany i to jest najważniejsze. Dlatego moje pytanie umieściłem tu w sekcji technicznej. Przeczytam jeszcze porządnie artykuł i pewnie też się podpisze jako sprawdzający. D kuba (dyskusja) 10:33, 14 wrz 2017 (CEST)
Poprawiono
Sprawdzone przez
  1. Anagram16 (dyskusja) 17:58, 24 sie 2017 (CEST) Sprawdzone przy zgłaszaniu do Czywiesza.
  2. Nowy15 (dyskusja) 10:04, 30 sie 2017 (CEST)
  3. Kpjas φ 10:09, 6 wrz 2017 (CEST)