Wikipedia:Propozycje do Dobrych Artykułów/Natori (1922)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Natori (1922)[edytuj | edytuj kod]

Artykuł o kolejnym krążowniku typu Nagara. Zwodowany w kwietniu 1922 roku, do służby wprowadzono go w grudniu tego samego roku. Zatopiony w 1944 roku. Polskiarmator123 (dyskusja) 19:37, 12 lis 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]

Uwagi merytoryczne
  1. Sprawdź dokładnie na cytowanych stronach Lacroixa (szczególnie tabelka na s.168), kiedy wprowadzono poszczególne modyfikacje dla Natori, zamiast przepisywać z innych krążowników... Poprawiłem już informację o wyporności, która była właściwa dla Yury (niestety, nie ma do Natori, więc zrobiłem na okrągło). Warto dodać z tabelki s.794 datę nadania nazwy i numer stoczniowy. Pibwl ←« 14:04, 25 lis 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
    T Załatwione, wszystko powinno być już dobrze ;) Polskiarmator123 (dyskusja) 14:49, 26 lis 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
    Nie zauważyłeś starej daty zamontowania poczwórnych wkm-ów - poprawiłem ;) Dodałem też parę szczegółów o tym okręcie, np. jako jedyny miał dalmierz 4-metrowy, a platformę startową zdemontowano później (już jak była katapulta). Na przyszłość, warto przewertować całe, przejrzyste rozdziały o modernizacjach przedwojennych i wojennych u Lacroixa i wyłapać informacje odróżniające dany okręt od innych, bo o to chodzi w artykułach o indywidualnych okrętach (chociaż nie upieram się, że informacje na takim poziomie szczegółowości są konieczne na DA, ale warto je podać). Warto było też przy uzbrojeniu powtórzyć informację, która podałeś później, o doświadczalnym zamontowaniu działek 40 mm (ale nie weryfikowałem, czy zamiast poczwórnego wkm-u, i co się stało z nimi później - piszesz jednocześnie na podstawie Cichego, że zachowano poczwórne stanowisko wkm-ów - warto to sprawdzić). Pibwl ←« 11:31, 10 gru 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
    Z tymi 40-stkami to cały weryfikuję to w jakiej formie one były montowane, trochę nie zgadza mi się ten fakt. Jak finalnie znajde to co potrzeba to znajdzie się w artykule. Na razie wiem że były i to wyróżniało okręt od reszty rodzeństwa ;) --Polskiarmator123 (dyskusja) 11:36, 10 gru 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
    PS - sprawdziłem - Lacroix pisze na s.407, że zachował poczwórne wm-y, więc o ile działka 40 mm były w tym miejscu, to pewnie je powtórnie zdjęto. Kluczem jest słowo "tymczasowo" (s. 168)... Pibwl ←« 11:40, 10 gru 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
  2. Platforma ta została zastąpiona między 1932 a 1932 rokiem przez obrotową katapultę dla wodnosamolotów zamontowaną na pokładówce rufowej[12][13]. - drobny błąd. Nowy15 (dyskusja) 15:35, 4 gru 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
    Powinno być między 1931 a 1932 rokiem, T Załatwione. Polskiarmator123 (dyskusja) 15:51, 4 gru 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
Uwagi językowe
Uwagi dot. uźródłowienia
Uwagi dot. neutralności
Problemy techniczne
Sprawdzone przez
  1. Zala (dyskusja) 12:45, 13 lis 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
  2. Nowy15 (dyskusja) 18:50, 4 gru 2021 (CET)Odpowiedz[odpowiedz]
  3. Pibwl ←« 11:31, 10 gru 2021 (CET) - jak na DA, wystarczającyOdpowiedz[odpowiedz]