Wikipedia:Propozycje do Dobrych Artykułów/PZL P.11

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

PZL P.11[edytuj | edytuj kod]

Dyskusja zakończona
Rozpoczęcie: 23 listopada 2018 14:49:23 Zakończenie: 7 grudnia 2018 14:49:23

Tym razem ważny samolot polski, w dodatku z kanonu (wreszcie doczekał się opracowania). Artykuł na zasadniczych zrębach istniejącego, gruntownie przeredagowany, znacznie poszerzony i dokładnie uźródłowiony. Zawiera wszystkie podstawowe, a miejscami pogłębione informacje. W przypadku rozbieżności bazowałem na najnowszych źródłach, w paru miejscach opisując rozbieżności w przypisach. Brak niestety dobrych zdjęć z epoki, ale trudno znaleźć z odpowiednią licencją. Pibwl ←« 14:49, 23 lis 2018 (CET)

Dostrzeżone błędy merytoryczne
  1. W naglowku - należał do światowej czołówki. W jakim sensie? W jakim zakresie? Takie stwierdzenie wymaga doprecyzowania. Naglowek jako streszczenie, powinien zawierac garsc podstawowych informacji o udziale samolotu w dzialaniach wojennych. Używany bojowo podczas II wojny światowej, to troche za malo jak na naglowek artykulu DA. --Matrek (dyskusja) 18:11, 6 gru 2018 (CET)
    Moim zdaniem sformułowanie o "światowej czołówce" nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o ogólną jakość i parametry sprzętu, ale dopisałem, że chodzi o nowoczesność. Można jeszcze dodać, że o osiągi, gdyby ktoś chciał ująć to "łopatologicznie". Rozszerzyłem informacje o Rumunii (chociaż moim zdaniem były wystarczające jak na wstęp). Pibwl ←« 15:19, 7 gru 2018 (CET)
  2. Sekcja zachowane egzemplarze. Mowa o dwoch roznych samolotach Wacława Króla ze 121 eskadry, czy jednym i tym samym? W pierwszym przypadku mowa o jedynym zachowanym egzemplarzu, a zaraz potem o szczatkach. Domyslam sie ze chodzi o dwa rozne samoloty (moze blednie, moze to sa jakies szczatki tej samej maszyny ktora stoi w Krakowie?), ale chyba nie powinienem musiec domyslac sie tego, zwlaszcza ze chodzi o samoloty nalezace do tego samego pilota.--Matrek (dyskusja) 18:36, 6 gru 2018 (CET)
    Doprecyzowałem. Faktycznie to ciekawy zbieg okoliczności - ale po pogrzebaniu sprawa jest głębsza, niż się wydaje, bo identyfikacja samolotu z MLP w Internecie jest podawana w wątpliwość... Pibwl ←« 15:19, 7 gru 2018 (CET)
Dostrzeżone braki językowe
Dostrzeżone braki uźródłowienia
Dostrzeżone braki w neutralności
Dostrzeżone błędy techniczne
  1. Czy tabela mogłaby mieć standardowy wygląd? Therud (dyskusja) 14:54, 23 lis 2018 (CET)
    Pewnie mogłaby (ja jej nie zmieniałem) - tzn jaki? Pibwl ←« 17:41, 23 lis 2018 (CET)
  2. Wersje samolotu przeniósłbym do tabeli. Trochę za krótki wstęp. Jaroz86 (dyskusja) 23:02, 24 lis 2018 (CET)
    Trochę rozszerzyłem. Nie wiem co masz dokładnie na myśli odnośnie wersji i tabeli. Pibwl ←« 14:16, 4 gru 2018 (CET)
Poprawiono
Sprawdzone przez
  1. Zala (dyskusja) 18:34, 23 lis 2018 (CET)
  2. Na medal Hermod (dyskusja) 20:48, 24 lis 2018 (CET)
    Temat jest rozwojowy, ale trzeba by nad nim spędzić jeszcze ze dwa tygodnie... ;) Pibwl ←« 21:02, 24 lis 2018 (CET)
  3. Hermod ma rację, artykuł pod medal Jaroz86 (dyskusja) 23:02, 24 lis 2018 (CET)
  4. PMG (dyskusja) 09:11, 4 gru 2018 (CET)