Asia Times Online

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacja, szukaj

Asia Times Online (oficjalny skrót ATol) dwujęzyczna angielsko-chińska gazeta internetowa poruszająca problematykę geopolityki, polityki, ekonomii oraz biznesu "z azjatyckiej perspektywy".

Czasopismo powstało na początku 1999 roku jako kontynuator linii programowej, wydawanej w Hongkongu i Bangkoku a zamkniętej w 1997 roku, codziennej gazety Asia Times, należącej do tajskiego przedsiębiorcy medialnego i lidera Sojuszu Ludowego na rzecz Demokracji Sondhi Limthongkula. Pismo zamknięto w połowie 1997 roku, na tydzień przed dewaluacją tajskiej waluty – bahta, co rozpoczęło azjatycki kryzys finansowy w tym okresie. ATol jest zarejestrowana i prowadzona w Hongkongu. Większość przychodów gazety pochodzi z reklam[1].

Redakcja pisma twierdzi, że około 100.000 unikalnych czytelników odwiedza portal na co dzień. The New York Times scharakteryzował Asia Times Online jako "jedno z najbardziej znaczących anglojęzyczne wydawnictwo regionalne" obejmujące Azję[2].

Przypisy

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]