TRT 1

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
TRT 1
Ilustracja
Aktualne logo stacji (od 2021)
Rozpoczęcie nadawania 31 stycznia 1968 (SDTV)
19 maja 2012 (HDTV)
Format obrazu 16:9 /4:3 576i (SDTV)
16:9 1080i (HDTV)
Właściciel TRT
Kraj nadawania  Turcja
Język turecki
Siedziba Ankara
Udziały w rynku Aktualne dane
Poprzednia nazwa Ankara Television (1968–1986),
TV1 (1986–1998)
Strona internetowa

TRT1 – pierwszy program tureckiego nadawcy publicznego TRT, uruchomiony 31 stycznia 1968, jako pierwsza stacja telewizyjna w Turcji[1].

W latach 1968–1986 funkcjonowała pod nazwą Ankara Television, a 1986–1998 jako TV1.

Historia[edytuj | edytuj kod]

TRT1 to pierwszy turecki kanał telewizyjny, który początkowo nadawany był w Ankarze, od 1970 w Izmirze, a od 1971 w Stambule[1]. Nadawanie w całym kraju uruchomiono w grudniu 1974[1]. Do 15 września 1986 był jedynym kanałem telewzyjnym w Turcji – tego dnia rozpoczęto bowiem transmisje testowe kanału TRT 2 (obecnie TRT Haber)[1]. 31 grudnia 1981 rozpoczęto nadawanie kanału w kolorze[1].

Ramówka stacji[edytuj | edytuj kod]

Stacja koncentruje się na nadawaniu programów na następujących gatunkach: wiadomościach, rozrywce, filmie i edukacji[2].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. a b c d e Hakkımızda, TRT Tarihi, www.trtmuze.com.tr [dostęp 2018-04-24] (tur.).
  2. TRT 1 – Turcja – Na Żywo, pl.delicast.com [dostęp 2018-04-24] [zarchiwizowane z adresu 2018-06-22] (ang.).

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]