Wikipedia:Propozycje do Dobrych Artykułów/Magach

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Magach[edytuj | edytuj kod]

Hasło stworzone w 2007 roku przez Lobo1410, 17 stycznia dokonałem znacznej rozbudowy artykułu. Opisane zostały konstrukcja, historia rozwoju, częściowo też użycie poszczególnych wersji. Dodałem również schematy czołgów Magach. Wszystko to w oparciu o źródła książkowe i internetowe. Będę wdzięczny za uwagi i ocenę. Pozdraiwam PawelDS (dyskusja) 11:28, 12 sty 2021 (CET)

Uwagi merytoryczne
  1. Mam jedną wątpliwość co do fragmentu → "W roku 1971 Izrael odebrał 150 czołgów M60A1. Miały już one zamontowane systemy stabilizacji działa, noktowizor i laserowy system kontroli ognia.", dokładniej do tego z laserowym systemem kontroli ognia. SKO jest systemem który bardziej skupia się na wykonywaniu m.in. obliczeń, zaś dane czerpie z innych systemów takich jak dalmierz laserowy, kamery nokto/termowizyjne. SKO samo z siebie raczej nie posiada lasery i raczej wydaje mi się że w tym fragmencie chodziło właśnie o dalmierz, a nie SKO. Polskiarmator123 (dyskusja) 11:36, 13 sty 2021 (CET)
  2. "USA przekazały 150 sztuk M48A5 , z kolei w latach 80. XX wieku kolejne 300 sztuk M60A3" - czy wiadomo kiedy je przekazały? D kuba (dyskusja) 21:18, 18 sty 2021 (CET)
    • Zrobione
  3. "Poddane modyfikacjom czołgi dały początek linii Magachów 6" - a co z 4. i 5. serią Magachów? Dobrze byłoby o tym wspomnieć bo teraz jest "dziura", D kuba (dyskusja) 21:20, 18 sty 2021 (CET)
    • @D kuba Trochę nie bardzo rozumiem, Magach 4 nie istniał, nie było takiej wersji Magacha. Powyższy fragment tyczy się przekazanych M60 bo one stanowiły bazę dla Magacha 6, chodź fakt można napisać wprost że przekazane czołgi M60 dały początek linii 6 Magachów. 5 linia wywodzi się z M48A5 i fakt trzeba wspomnieć tutaj że ta wersja Pattonów dała początek tej linii. Natomiast jak już pisałem trzeba wspomnieć w tym fragmencie co do M60. Dodatkowo dobrze jest wszystko też opisane w sekcji "Opis konstrukcji". Nie ma tam "dziury". Polskiarmator123 (dyskusja) 21:43, 18 sty 2021 (CET)
    • @D kuba, @Polskiarmator123, poprawiłem kwestie początku nazewnictwa Magachów 5 i 6 w części dotyczącej historii. PawelDS (dyskusja) 22:56, 19 sty 2021 (CET)
  4. "Podczas pierwszej wojny w Libanie w bitwie pod Sultan Jakub zginęło 18 żołnierzy izraelskich, a Syryjczycy dodatkowo zdobyli 4 czołgi, które przetransportowali na badania do Damaszku. Jeden z czołgów Magach 3 został przekazany do Związku Radzieckiego, gdzie przeprowadzono testy na poligonie..." - do tego fragmentu można podać dokładną datę (podana jest nawet w źródle), będzie wyglądać to lepiej :) Polskiarmator123 (dyskusja) 15:24, 20 sty 2021 (CET)
Uwagi językowe
  1. "... i na początku lat dwutysięcznych" - a nie powinniśmy napisać "na początku lat zerowych XXI wieku"? D kuba (dyskusja) 21:24, 18 sty 2021 (CET)
    • @D kuba, zmieniłem tę część na pierwszą dekadę lat dwutysięcznych. Sprawdziłem te lata zerowe (sam się z tym nie spotkałem nigdy), ale nie jestem przekonany, co do używania takiego sformułowania. PawelDS (dyskusja) 22:56, 19 sty 2021 (CET)
      Ja też chyba nie, skoro jednak mamy lata 20-te, 30-te i tak dalej to analogicznie można byłoby to zapisać jako lata zerowe. Poza tym nie jestem przekonany do lat "dwutysięcznych", z kilku powodów, m. in. dlatego, że rok dwutysięczny jest tylko jeden. D kuba (dyskusja) 23:07, 19 sty 2021 (CET)
Uwagi dot. uźródłowienia
Uwagi dot. neutralności
Problemy techniczne
Sprawdzone przez
  1. Polskiarmator123 (dyskusja) 08:26, 21 sty 2021 (CET) Więcej zastrzeżeń chyba już nie ma, kawał dobrej roboty :)
  2. Kenraiz (dyskusja) 21:40, 24 sty 2021 (CET)
  3. D kuba (dyskusja)