Wikipedia:Propozycje do Dobrych Artykułów/Ostrolot białobrewy

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ostrolot białobrewy[edytuj | edytuj kod]

Artykuł opisuje wszelkie podstawowe i kilka "dodatkowych" aspektów życia ostrolotów białobrewych. Stoją w ciekawym punkcie ewolucji i to również zostało poruszone. Do artykułu jest też dodana (wyjątkowo w dwóch wersjach) mapa, znacznie bardziej szczegółowa od dostępnej na Commons. Czyli standardowo: fajny ptak, opisany na przyzwoitym poziomie CzyWiesz+, jednak jego chyba najbardziej charakterystyczny aspekt życia – czyli właśnie pozornie chaotyczne wędrówki – jest poznany bardziej na poziomie prawdopodobnych przypuszczeń niż twardych danych. Soldier of Wasteland (dyskusja) 20:51, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Uwagi merytoryczne
  1. względem siebie są nawet nie taksonami parafiletycznymi, a polifiletycznymi jakoś dziwnie. Jak jest w źródle? Mpn (dyskusja) 21:37, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
      • @Jacek555, @Mpn Przepraszam za opóźnienia, w źródle w rozdziale o ostrolotach jest: In fact, the mtDNA of an individual of one species was often more closely related to the mtDNA from an individual of the other species than to one from its own species. This phenomenon is known as paraphyly, or in an extreme case such as this, polyphyly. Soldier of Wasteland (dyskusja) 21:57, 29 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Uwagi językowe
Uwagi dot. uźródłowienia
Uwagi dot. neutralności
Problemy techniczne
  1. chyba ta sama grafika z mapą jest 2 razy? Mpn (dyskusja) 07:31, 13 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
  • @Mpn, @Soldier of Wasteland Prawie ta sama, różni się tylko czarną linią. Ja bym tę drugą usunął, bo nie wnosi nic nowego, a to że na ekranie monitora te mapki są tak blisko sobie, razi w oczy. Pikador (dyskusja) 11:12, 19 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
  • O, rzeczywiście. Proponuję tą bez czarnej linii. Nie wiem, czy coś ona wnosi. Mpn (dyskusja) 12:46, 19 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
  • @Mpn, @Pikador Przepraszam za zwlekanie z odpowiedzią. Pierwotnie zamysł był taki, że ta kremowo-pomarańczowa mapa miała być podstawową, a na innej mapie miał być pokazany jeszcze zasięg występowania i, schematycznie, trasa wędrówek "dookoła" wschodniej Australii. W przypadku tego gatunku rozbieżności między jednym a drugim są znacznie wyraźniejsze i bardziej istotne, niż byłoby w przypadku ptaków akceptujących wiele różnych środowisk, w tym wszelkie siedliska ludzkie (i wspomniany obszar mógłby się nawet dobrze pokrywać z zasięgiem). Ostatecznie przeniesienie ze skanu mapy w książce kremowo-pomarańczowych plam tak, żeby kolory były ostro i zgodnie z pierwowzorem zachowane, a plamy pasowały do odwzorowania geograficznego czystej mapy z Commons okazało się być bardziej skomplikowane, niż się na początku zdawało. No i nie mam źródła do tych różnic, zapewne ze względu statusu LC jak najwierniejsze mapy nie są dla ostrolotów aż tak istotne, więc cały komentarz byłby POVem albo szukaniem dowodów pod tezę (mimo że prawdziwą). I stąd te linie, wersja ze schematem tras wędrówek już nie powstała ;) Soldier of Wasteland (dyskusja) 22:14, 20 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Sprawdzone przez
  1. Pikador (dyskusja) 11:12, 19 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
  2. Kenraiz (dyskusja) 17:27, 22 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
  3. Zala (dyskusja) 20:48, 24 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
  4. Mpn (dyskusja) 12:43, 3 paź 2021 (CEST)[odpowiedz]