The Jerusalem Post

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Jerusalem Post
Ilustracja
Częstotliwość dziennik
Państwo  Izrael
Adres Jerozolima
Język angielski
Pierwszy numer 1932
Redaktor naczelny Steve Linde
Format broadsheet
Strona internetowa

The Jerusalem Postizraelska gazeta ukazująca się sześć razy w tygodniu. Dziennik wydawany jest w języku angielskim.

Założona w 1932 r., pierwotnie sympatyzowała z Partią Pracy.

Pierwszy numer ukazał się 1 grudnia 1932 roku jako The Palestine Post. Był kontynuacją i rozwinięciem ukazującego się od 1925 roku, anglojęzycznego biuletynu The Palestine Bulletin. Oprócz informacji z kraju i ze świata pierwszy numer zawierał program radiowy, listy od czytelników, spis kościołów i godziny ich otwarcia, repertuar teatralny i kalendarz wydarzeń sportowych. W dniu premiery gazeta liczyła 8 stron i miała 1200 egzemplarzy nakładu.[1]

Decyzja o zmianie nazwy została podjęta w kwietniu 1950 roku. Od 1 maja 1950 gazeta ukazuje się pod tytułem The Jerusalem Post.[1]

W 1990 r. gazeta została sprzedana kanadyjskiej prawicowej korporacji Hollinger Conrada Blacka, a w 2004 r. popadła w poważne tarapaty finansowe. Obecnie, pod nowym zarządem, Jerusalem Post bardzo dba o bezstronność polityczną. Gazeta ukazuje się od niedzieli do piątku, do wydania piątkowego dołączany jest informator kulturalny (sztuka, muzyka, teatr, telewizja i radio). W gazecie można także znaleźć przydatne informacje o usługach medycznych, nabożeństwach itp.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. a b Małgorzata Dwornik, The Jerusalem Post. Historia najbardziej opiniotwórczej gazety z Izraela, „Reporterzy.info”, 8 kwietnia 2019.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]