Wikipedia:Propozycje do Dobrych Artykułów/Okręty rakietowe typu Orkan

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Okręty rakietowe typu Orkan[edytuj | edytuj kod]

Artykuł o typie trzech polskich okrętów rakietowych, znajdujących się w służbie od 1992 roku. Zgromadza on praktycznie całość dostępnej wiedzy technicznej o jednostkach. Przez blisko miesiąc znajdował się w warsztacie PANDA, gdzie nie zgłoszono żadnych uwag. --Polskiarmator123 (dyskusja) 19:02, 6 maj 2021 (CEST)

Uwagi merytoryczne
  1. 30 mm Gatling, to raczej działko a nie działo. --Matrek (dyskusja) 19:26, 12 maj 2021 (CEST)
  2. "Każdy z okrętów ma maksymalną jednostkę ognia wynoszącą 8 kontenerów startowych z pociskami" - nie będę upierał się przy tym, ale chyba można to lepiej sformułować, bo pod pojeciem jednostki ognia rozumie sie raczej okreslona liczbę amunicji, nie zaś "kontenerów". Tym bardziej że w najnowocześniejszych systemach, jeden kontener może miescić kilka pocisków. --Matrek (dyskusja) 19:34, 12 maj 2021 (CEST)
    Pierwszy i drugi punkt poprawiony. --Polskiarmator123 (dyskusja) 21:28, 12 maj 2021 (CEST)
Uwagi językowe
  1. "ruszył program" - to raczej niezbyt encyklopedyczny język. Powinno być raczej "został uruchomiony program" --Matrek (dyskusja) 19:26, 12 maj 2021 (CEST)
  2. Należy raczej wystrzegać się pogrubień tekstu gdy nie pełni ono żadnej roli, zwłaszcza w nagłówku (poza oczywistym pierwszym zdaniem). --Matrek (dyskusja) 19:34, 12 maj 2021 (CEST)
    T Załatwione Oba poprawione, prócz fragmentu o zmianie oznaczenia projektu, uważam że to mogło by być wyróżnione chodź jeśli jest to problemem to jak najbardziej zmienię :) --Polskiarmator123 (dyskusja) 21:28, 12 maj 2021 (CEST)
    W tym przypadku poszukałbym w źródłach, jak one sie tak naprawdę oficjalnie nazywają. Typem Orkan czy projektem 660M. Osobiście nie wiem czy "typ Orkan" to nazwa oficjalna, czy tylko medialna. Jesli jednak nazwą oficjalna jest "projekt 660M", to wręcz cały artykuł powinien zostać przeniesiony pod taką nazwę. Przy czym nie jest oficjalną jakaś nazwa, tylko dlatego ze taka jest na jakimś śmigłowcu wymalowana. --Matrek (dyskusja) 22:31, 12 maj 2021 (CEST)
    Według mnie to powinno być "projektu 660M" Hermod (dyskusja) 23:21, 13 maj 2021 (CEST)
    Akurat ktoś poruszał ten temat w dyskusji na Czywieszu. Na oficjalniej stronie MW widnieją jako typ. Przynajmniej jako główna nazwa, ale używają także oznaczenia projektu zamiennie do typu, więc jak pisałem artykuł to poszedłem tym tropem, że główna nazwa to typ, ale można stosować ją w treści zamiennie z projektem[1][2] --Polskiarmator123 (dyskusja) 16:26, 13 maj 2021 (CEST)
    @Matrek, @Hermod Dostałem informację zwrotną od rzecznika 3FO o poprawność nazwy. Poprawne są obie i stosowane są naprzemiennie. --Polskiarmator123 (dyskusja) 10:36, 20 maj 2021 (CEST)
Uwagi dot. uźródłowienia
Uwagi dot. neutralności
Problemy techniczne
  1. Pociski RBS15 Mk2 były na wyposażeniu 2 okrętów i to było przez parę lat. Hermod (dyskusja) 23:16, 6 maj 2021 (CEST)
    T Załatwione, poprawiłem te fragmenty. --Polskiarmator123 (dyskusja) 07:02, 7 maj 2021 (CEST)
  2. Wyrzutnia FAM-14 została zdemontowana (tak kojarzę), już nie używają Strieły-2, obecnie jest Grom bez wyrzutni, naramienny. Hermod (dyskusja) 00:06, 8 maj 2021 (CEST)
    @Hermod Faktycznie wyrzutnie FAM są zdemontowane jak zobaczyłem na zdjęcia tylko że nie ma (bądź też nie mogłem znaleźć) informacji o ich demontażu na piśmie. Przypis w formie linku do galerii w nominacji do DA wygląda raczej słabo, więc wstawiłem informacje w formie uwagi, więc T Załatwione. Co do Gromów to także nie ma żadnych informacji o tym, że zastąpiły Strzały i czy w ogóle weszły na uzbrojenie Orkanów, dodatkowo na oficjalnej stronie MW o Orkanach dalej widnieje Strzała jako broń plot, więc zostawiłem tą informację. --Polskiarmator123 (dyskusja) 11:56, 8 maj 2021 (CEST)
    W broszurze „Okręty PMW nr 10” autor Grzegorz Nowak na stronie 31 pisze "Wyrzutnie te zdjęto ze wszystkich okrętów w 2016 roku, ponieważ przestarzałe rakiety Strzała-2M zamieniono na nowszego typu rakiety Grom, a te wystrzeliwane mogą być z wyrzutni z ramienia operatora". Ale niestety autor według mnie popełnił błąd bo pisze o zdemontowaniu wyrzutni typu FASTA-4M, ja na starych zdjęciach widzę że jest to enerdowska FAM-14 Hermod (dyskusja) 21:43, 10 maj 2021 (CEST)
    T Załatwione Informację o wymianie na Gromy zamieściłem w formie uwagi, bo autor o tym zabiegu informuje jako jedyny i Strzały widnieją na stronie PMW. Co do tego błędu autora z jednej strony i tak FAMy są już zdemontowane --Polskiarmator123 (dyskusja) 13:07, 11 maj 2021 (CEST)
  3. Troche zbyt oszczędna wikizacja. Jeśli jakies pojęcie ma link wewnęrzny w infoboksie, nie oznacza to że nie powinno go być w tekście. Niektóre pojęcia zas w ogóle nie zostały zwikizowane Przykładowo FAM-14 - mamy kategorię Kategoria:Wyrzutnie rakietowe, czy tez silnik M520 - nie ma powodu aby nie wstawić do artykułu choćby czerwonego linku. Czerwone linki są bardzo pożyteczne, sprzyjają powstawaniu nowych artykułów i nie tylko. "Dziób", "część dziobowa" do dziób jednostki pływającej, "część rufowa" do rufa, itd. Mamy mnóstwo artykułów - warto do nich linkować. --Matrek (dyskusja) 19:26, 12 maj 2021 (CEST)
    Poprawiłem wikizację o brakujące jak i czerwone linki. --Polskiarmator123 (dyskusja) 21:28, 12 maj 2021 (CEST)
Sprawdzone przez
  1. --Matrek (dyskusja) 16:52, 19 maj 2021 (CEST) Przed ewentualną dalszą rozbudową w kierunku AnM, bezwzględnie konieczne będzie ustalenie bez cienia wątpliwości jak oficjalnie nazywa się ten typ okrętów.
  2. Źródła Hermod (dyskusja) 00:39, 22 maj 2021 (CEST)
  3. Zala (dyskusja) 22:37, 30 maj 2021 (CEST)