Newsweek

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Newsweek
Częstotliwość Tygodnik
Kraj USA
Polski odpowiednik Newsweek Polska
Rodzaj czasopisma społeczno-polityczny
Pierwsze wydanie 1933
ISSN 0028-9604
Strona internetowa czasopisma

Newsweekamerykański tygodnik społeczno-polityczny, który przedstawia wydarzenia z kraju i całego świata, z różnych dziedzin życia.

Został założony przez byłego redaktora "Time'a" Thomasa J. C. Martyna. Pierwszy numer pisma ukazał się pod nazwą "News-Week" 17 lutego 1933 (egzemplarz kosztował 10 centów), a w roku 1961 Newsweek został zakupiony przez Washington Post Company. Z powodu znaczącego spadku sprzedaży (38% w latach 2007-2009), W sierpniu 2010 tytuł został zakupiony przez Sidneya Harmana, założyciela firmy Harman Kardon. Zapłacił on za Newsweek'a symboliczną kwotę jednego dolara, zgadzając się równocześnie na przejęcie zobowiązań finansowych pisma opiewających na kwotę 47 milionów dolarów. Tym samym uratował on tytuł od upadku.

W listopadzie 2010 roku Newsweek połączył się z portalem informacyjno-publicystycznym The Daily Beast, a na stanowisku redaktora naczelnego pojawiła się dotychczasowa szefowa serwisu, Tina Brown[1][2].

W roku 2003 łączny nakład pisma wyniósł 4 mln egzemplarzy, z czego 3,1 mln w USA.

Jest również wydawany w Polsce pod tytułem Newsweek Polska. Od 2010 roku właścicielem polskiego odpowiednika tytułu jest Ringier Axel Springer Polska.

Przed świętami Bożego Narodzenia 2012 ukazało się ostatnie drukowane wydanie tygodnika w wersji amerykańskiej[3], od 2013 wersja ta dostępna jest jedynie w postaci elektronicznej. W 79-letniej historii tygodnika ukazało się łącznie 4150 jego wydań; w tym czasie redagowało go siedemnastu redaktorów naczelnych, wygląd winiety zmieniany był jedenastokrotnie, a dwunastu jego dziennikarzy zginęło podczas pełnienia swoich obowiązków służbowych[4].

Przypisy

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]