Daily Mail

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacja, szukaj
Daily Mail
Częstotliwość dziennik
Państwo  Wielka Brytania
Wydawca Associated Newspapers
Pierwsze wydanie 4 maja 1896
Strona internetowa

Daily Mailbrytyjska gazeta, wydawana w formacie tabloidu. Pierwsze wydanie ukazało się w 1896 roku. Od 1984 wydawana jest niedzielna edycja – „The Mail on Sunday”. W 2006 wydrukowano pierwszy egzemplarz irlandzkiej wersji gazety pt. „Irish Daily Mail”.

W 2017 roku redaktorzy angielskojęzycznej Wikipedii uznali, że ani sama gazeta, ani jej wydanie internetowe, nie spełniają wymogów stawianych źródłom przez encyklopedię internetową i nie można ich uznać za wiarygodne[1][2][3][4][5][6][7][8].

Przypisy

  1. Publikacja w otwartym dostępie – możesz ją bezpłatnie przeczytać Jasper Jackson, Wikipedia bans Daily Mail as 'unreliable' source, „The Guardian”, 8 lutego 2017, ISSN 0261-3077 [dostęp 2017-02-13] (ang.).
  2. Jakub Wątor, Wikipedia blokuje tabloid za fake newsy, „Gazeta Wyborcza”, 9 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13].
  3. km, „Daily Mail” wyrzucony z Wikipedii. „Niewiarygodne źródło informacji”, „Wirtualne Media”, 10 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13] (pol.).
  4. Joachim Snoch, Wikipedia banuje źródła z Daily Mail jako fake news, „Komputer Świat”, 9 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13] (pol.).
  5. Piotr Grabiec, Mamy pierwszą ofiarę walki z fake news. Wikipedia banuje popularny serwis, spidersweb.pl, 9 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13] (pol.).
  6. Kamil Karnowski, Wielka zmiana na Wikipedii. 12 tys. haseł do weryfikacji, o2.pl, 9 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13] (pol.).
  7. arb, Wikipedia przestaje korzystać z "Daily Mail" jako ze źródła informacji - Nowe technologie - rp.pl, „Rzeczpospolita”, 10 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13].
  8. Lucjan Lewandowski, "The Daily Mail" i Mail Online według Wikipedii są niewiarygodne, „Press”, 13 lutego 2017 [dostęp 2017-02-13] (pol.).

Linki zewnętrzne[edytuj]