TW1 (kanał telewizyjny)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
TW1
TW1
Data startu grudzień 1997
Data zakończenia 26 października 2011[1]
Format obrazu 576i (SDTV)
Właściciel ORF
Kraj nadawania  Austria
Strona internetowa

TW1 (Tourismus und Wetter 1, pol. Turystyka i pogoda 1) – były austriacki kanał o pogodzie, sporcie i turystyce należący do austriackiego nadawcy telewizji publicznej, ORF.

TW1 wystartował w grudniu 1997. Był dostępny w przekazie cyfrowym, satelitarnym i w internecie, a przez pewien czas także w austriackiej telewizji naziemnej.

W skład programu TW1 wchodziły różnorodne programy głównie z Austrii, ale także z całej Europy. Były to m.in. wywiady z politykami, transmisje z debat politycznych, prognozy pogody dostarczane z kamer rozmieszczonych na terenie całego państwa, programy podróżnicze czy aktualne wiadomości turystyczne.

W maju 2000 na antenie TW1 pojawiły się programy sportowe. Należały do nich transmisje na żywo z widowisk sportowych a także różne magazyny sportowe. Programy te zostały w maju 2006 r przeniesione na nowo powstały kanał ORF Sport Plus.

Logo TW1 tworzyły ciemnoniebieskie litery T i W oraz cyfra 1 (w litery i cyfrę wkomponowano żółte litery).

26 października 2011 stacja TW1 zakończyła działalność. Została ona zastąpiona przez kulturalno-informacyjny kanał ORF III (ORF 3)[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Pawel Urkiel: ORF 3 i ORF Sport Plus od 26.10.2011. Satelitarne.tv, 2011-09-09. [dostęp 2011-09-28].

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]