The Independent

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
The Independent
Częstotliwość dziennik
Kraj Wielka Brytania
Wydawca Independent News & Media
Rodzaj czasopisma społeczno-polityczny
Pierwsze wydanie 1986
Redaktor naczelny dziennik – Simon Kelner, wydanie niedzielne – Tristan Davies
Średni nakład ok. 183 tys.[1] egz.
Format tabloid
ISSN 0951-9467
Strona internetowa czasopisma

The Independentdziennik brytyjski o charakterze liberalno-centrolewicowym (formalnie bez politycznych afiliacji), wydawany od października 1986 w Londynie przez Independent News & Media, będące od 25 marca 2010 własnością rosyjskiego biznesmena-oligarchy Aleksandra Lebiediewa i jego syna Jewgienija[2]. W 2004 uzyskał tytuł National Newspaper of the Year w konkursie British Press Awards 2004. Nosi przydomek Indie, a niedzielne wydanie Sindie.

Pierwotnie publikowany w formie afiszowej, od września 2003 także jako tabloid, od maja 2004 wyłącznie jako tabloid. Nakład w dni powszednie 183.547 egzemplarzy przy 50% zwrotach, w niedziele 155.661 egzemplarzy (sprzedaż 43% nakładu, 57% zwrotów)[3].

W wyborach parlamentarnych 2010 roku pismo udzieliło poparcia Liberalnym Demokratom, zachęcając równocześnie do taktycznego głosowania przeciwko Konserwatystom[4].

Przypisy

  1. Lebedev buys independent newspapers, The Guardian 5 marca 2010 dostęp 12 grudnia 2010.
  2. Independent titles sold to Lebedev family company The Independent 25 marca 2010, dostępne 12 grudnia 2010.
  3. Dane za luty 2010. Lebedev buys independent newspapers, The Guardian 5 marca 2010 dostęp 12 grudnia 2010.
  4. independent.co.uk – oświadczenie redakcji

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]