The Washington Post

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacja, szukaj
The Washington Post
Land on the Moon 7 21 1969-repair.jpg
Dziewczynka czyta wydanie z 21 lipca 1969 r. informujące o lądowaniu na Księżycu
Częstotliwość dziennik
Państwo Stany Zjednoczone
Adres 1150 15th Street, N.W., Washington, D.C., US
Wydawca The Washington Post Company
Pierwsze wydanie 6 grudnia 1877
Redaktor naczelny Marcus Brauchli
Średni nakład 578482 (dzienny)
542463 (sobotni)
797679 (niedzielny) egz.
ISSN 0190-8286
Strona internetowa

The Washington Post – największa i najstarsza gazeta codzienna w Waszyngtonie w Stanach Zjednoczonych. Jej założycielem był Stilson Hutchins, dziennikarz i polityk Partii Demokratycznej. Pierwszy numer ukazał się 6 grudnia 1877 roku w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy. Liczył cztery strony i kosztował trzy centy. Pierwsza siedziba gazety mieściła się przy 914 Pennsylvania Ave.

W pierwszych latach funkcjonowania do The Washington Post pisali Joseph Pulitzer oraz Theodore Roosevelt[1].

Dziennik jest jedynym czasopismem na świecie, które posiada własny hymn. Utwór The Washington Post March skomponował w 1889 roku John Phillip Sousa, kompozytor i dyrygent US Marine Band.

Gazeta zdobyła światowy rozgłos przez swoje badanie afery Watergate w latach 70., w czym kluczową rolę odegrali jej reporterzy Bob Woodward i Carl Bernstein. Za dziennikarskie śledztwo obaj reporterzy otrzymali Nagrodę Pulitzera. Łącznie dziennikarze The Washington Post zdobywali ją 47 razy. Jedną, zdobytą w 1981 roku przez Janet Cooke gazeta musiała jednak zwrócić w atmosferze skandalu. Okazało się, że nagrodzony artykuł o ośmioletnim chłopcu uzależnionym od narkotyków został zmyślony. Był to jedyny taki przypadek w historii przyznawania prestiżowej nagrody[1].

6 sierpnia 2013 podano publicznie komunikat o sprzedaży należącego od czterech pokoleń do rodziny Grahamów dziennika Jeffowi Bezosowi – prezesowi firmy Amazon.com[2].

Dziennikarze[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. a b Małgorzata Dwornik, Historia The Washington Post. Teddy Bear, Watergate i Amazon, „Reporterzy.info”, 13 listopada 2017.
  2. Założyciel i prezes Amazon.com kupił "Washington Post", www.wirtualnemedia.pl [dostęp 2017-11-20] (pol.).

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]