Duna Médiaszolgáltató

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Duna Médiaszolgáltató
Państwo  Węgry
Siedziba Budapeszt
Data założenia 1 lipca 2015
Forma prawna publiczna spółka akcyjna non-profit
Prezes Menyhért Dobos
Udziałowcy Skarb Państwa Węgier
brak współrzędnych
Strona internetowa

Duna Médiaszolgáltató, właściwie Duna Médiaszolgáltató Zártkörűen Működő Nonprofit Részvénytársaság (również jako Duna Média) – jedyny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny na Węgrzech powstały 1 lipca 2015 w wyniku połączenia 4 podmiotów: Magyar Televízió, Duna Televízió, Magyar Rádió i Magyar Távirati Iroda. Jego działalność obejmuje usługi radia, telewizji, agencje informacyjne i usługi online. Jest organizacją non-profit[1].

Historia powstania[edytuj | edytuj kod]

15 grudnia 2014 roku podczas posiedzenia węgierskiego Zgromadzenia Narodowego przyjęto nowelizację ustawy autorstwa partii Fidesz dotyczący połączenia 4 podmiotów radiofonii i telewizji. Fuzja weszła w życie 1 lipca 2015, a w jej wyniku powstało Duna Médiaszolgáltató. Nowy nadawca tego samego dnia został członkiem Europejskiej Unii Nadawców (EBU).

Prezesi[edytuj | edytuj kod]

Nadawane programy telewizyjne i radiowe[edytuj | edytuj kod]

Telewizja[edytuj | edytuj kod]

Radio[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság Alapszabálya, net.jogtar.hu, 2018 [dostęp 2018-12-19] (węg.).
  2. Duna Médiaszolgáltató, Zászlót bontott a Hazajáró Honismereti és Turista Egylet, 26 lipca 2015 [dostęp 2015-07-29] (węg.).

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]