Fox News Channel

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Fox News Channel
Ilustracja
Data startu 7 października 1996
Właściciel 21st Century Fox
Kraj nadawania  Stany Zjednoczone
Siedziba Nowy Jork
Strona internetowa

Fox Newsamerykańska całodobowa stacja informacyjna należąca do spółki Fox Entertainment Group, która należy do koncernu 21st Century Fox (wcześniej News Corporation). Istnieje od 7 października 1996 roku. Począwszy od stycznia 2005 jest dostępna dla 85 milionów rodzin w USA. W czasach kiedy stacja ta powstawała mogło ją oglądać tylko 17 milionów osób. W Nowym Jorku program inauguracyjny mogło obejrzeć tylko 400 tysięcy abonentów Cablevision Systems na Bronksie i Brooklynie, ponieważ pozostali właściciele telewizji kablowych zbojkotowali nowy kanał. Jednak każdy, kto chciał zobaczyć nowy program, mógł to zrobić na rogu ulic 48th Street i Avenue of the Americas, gdzie przez oszklone witryny można było oglądać główne studio FN[1].

Fox News to pierwsza telewizja, która zastosowała pasek informacyjny na dole ekranu. Sposób przekazywania wiadomości - nazywany dziś ticker - przyjął się szybko również u innych nadawców[1].

FN Jest najchętniej oglądaną stacją informacyjną w USA. Od początku swego istnienia prezentowała zupełnie inny styl dziennikarstwa aniżeli główny konkurent – CNN. Powstała parę miesięcy po uruchomieniu konkurencyjnej stacji MSNBC. Przygotowania do uruchomienia stacji rozpoczęły się, gdy magnat mediowy Rupert Murdoch zatrudnił byłego szefa NBC i republikanina Rogera Ailesa jako założyciela i pierwszego CEO.

Dostępność[edytuj | edytuj kod]

Kraje, w których telewizja Fox News jest dostępna

W Polsce Fox News nie jest dostępna. Jest natomiast dostępna w wielu innych krajach co pokazuje mapka obok. Są to m.in.: Australia, Brazylia, Kanada, Nowa Zelandia, Wielka Brytania.

Opinie[edytuj | edytuj kod]

Newsroom telewizji Fox News w 2007 roku
Newsroom telewizji Fox News w 2018 roku

Krytycy i obserwatorzy kanału twierdzą, że Fox News Channel propaguje tradycyjne polityczne pozycje. Według jej przeciwników jest stacją stronniczą, wyraźnie popierającą Republikanów. Krytykują niski poziom dziennikarstwa, klasyfikując stację jako telewizyjny tabloid.

Zwolennicy tej stacji uważają, że w USA było zapotrzebowanie na taką stację. Według nich ludzie nie tylko chcą żyć samą polityką, ale także chcą dowiadywać się czegoś nowego o gwiazdach oraz poznawać coraz to nowe sensacje, łącząc jednocześnie informacje z rozrywką.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. a b Małgorzata Dwornik, Fox News Channel. Historia telewizyjnego tabloidu Ruperta Murdocha, „Reporterzy.info”, 10 września 2018.