Radio-Televizija Srbije

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Radio-Televizija Srbije (RTS)
Ilustracja
Państwo  Serbia
Siedziba Belgrad
Data założenia 1929 (jako Radio Belgrad)
1958 (Radio Televizija Belgrad)
od 1992 pod obecną nazwą
Forma prawna nadawca publiczny
brak współrzędnych
Strona internetowa
RTS-intern001.JPG

RTS (serb. Радио-телевизија Србије (PTC) Radio-televizija Srbije, Radio-Telewizja Serbii) – serbski publiczny nadawca radiowo-telewizyjny, członek Europejskiej Unii Nadawców. Firma powstała w 1929 jako Radio Belgrad. W 1958 rozszerzyła działalność o nadawanie programów telewizyjnych i zmieniła nazwę na Radio i Telewizje Belgrad. Od 1992 działa pod obecną nazwą.

Firma nadaje obecnie trzy ogólnokrajowe kanały radiowe: RTS Radio 1, 2 i 3 (przy czym dwa ostatnie dzielą częstotliwości: RTS Radio 2 nadawane jest od 6:00 do 20:00, a Radio 3 od 20:00 do 06:00). Należy do niej także regionalne Radio Belgrad 202, nadające w regionie stołecznym. Pion telewizyjny RTS składa się z dwóch nadawanych drogą naziemną kanałów na rynek krajowy – RTS1 i RTS2 – oraz satelitarnego kanału dla zagranicy RTS SAT.

Skład spółki[edytuj | edytuj kod]

Radio:

  • RTS Radio 1 – pierwotnie Radio Belgrad
  • RTS Radio 2
  • RTS Radio 3
  • Radio Belgrad 202

Telewizja:

  • RTS1 – pierwotnie Telewizja Belgrad
  • RTS2
  • RTS SAT

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]