Vlaamse Radio- en Televisieomroep

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie
Ilustracja
Siedziba VRT w Brukseli
Państwo  Belgia
Siedziba Bruksela
Data założenia 1930
Forma prawna spółka publiczna
brak współrzędnych

Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie (VRT) – belgijski publiczny nadawca radiowo-telewizyjny, produkujący programy w języku niderlandzkim, istniejący od 1930 roku.

Obecna nazwa stosowana jest od 1991 roku.

VRT nadaje obecnie dziesięć kanałów radiowych i dwa telewizyjne: één (wcześniej TV1)[1] i, dzielące jeden kanał, stacje: dziecięca Ketnet i kulturalna Canvas.

Francuskojęzycznym odpowiednikiem VRT jest RTBF.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Flanders: TV1 becomes Eén (ang.). W: ESC Today [on-line]. esctoday.com, 2005-01-21. [dostęp 2018-04-04].