Polsat News 2

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Polsat News 2
Ilustracja
Data startu 9 czerwca 2014[1] jako Polsat News+
31 lipca 2014, godz. 19.54 jako Polsat News 2[2]
Format obrazu 16:9, SDTV
Właściciel Telewizja Polsat
Systemy
emisji sygnału
DVB-S2
Kraj nadawania Polska
Język polski
Siedziba Warszawa ul. Ostrobramska 77
Poprzednia nazwa Polsat News+
Zastąpił Polsat Biznes
Siostrzane kanały Polsat News
Strona internetowa

Polsat News 2 (wcześniej do 31 lipca 2014 Polsat News+) – polski publicystyczno-informacyjny kanał telewizyjny, który rozpoczął nadawanie 9 czerwca 2014 o godzinie 10.00, zastępując Polsat Biznes. Stanowi uzupełnienie głównej anteny Polsat News, z pogłębionym komentarzem. Emituje programy poświęcone wydarzeniom krajowym, zagranicznym, polityce, ekonomii i kulturze.

Programy[edytuj | edytuj kod]

Flagowym programem publicystycznym jest To był dzień na świecie. Ponadto w ramówce znajdują się programy emitowane wcześniej w Polsat Biznes, tj. Zoom na giełdę, Biznes Informacje, Nie daj się fiskusowi oraz nowe: Prawy do Lewego, Lewy do Prawego, Rozmowa polityczna, WidziMiSię, Wysokie C, poŚwiata, Od redakcji, Pociąg do polityki, Fajka pokoju i Naczelni.

Nazwa[edytuj | edytuj kod]

Na etapie przygotowań do uruchomienia oraz przez pierwsze niespełna dwa miesiące nadawania kanał nosił nazwę Polsat News+. Znak plusa zapisywany był w taki sam sposób jak w logotypie sieci komórkowej Plus, mającej tego samego właściciela. 31 lipca 2014 roku nazwa została zmieniona na Polsat News 2 z powodu sporu prawnego toczonego przez Polsat z firmą ITI Neovision, właścicielem platformy nc+[3]. Ponieważ ITI Neovision oznacza znakiem plusa (zaczerpniętym od jej głównego udziałowca, Canal+) wszystkie swoje nadawane samodzielnie kanały, Sąd Okręgowy zdecydował o zabezpieczeniu powództwa na czas toczącego się procesu, nakazując Polsatowi zmianę nazwy kanału. W listopadzie Sąd Apelacyjny rozpatrzył jednak odwołanie Polsatu i uchylił poprzednią decyzję, pozwalając na przywrócenie kanałowi dotychczasowej nazwy. Polsat nie podjął jeszcze decyzji o ewentualnej zmianie nazwy kanału[4]. W grudniu Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok, który oddalił w całości powództwo nc+, wyrok nie jest jednak prawomocny[5]. Jednak po odwołaniu platformy nc+ Telewizja Polsat przegrała w Sądzie z platformą i nie może używać symbolu „+” w nazwie kanału Polsat News+ i programu „+ Kultura”. Oprócz zakazu sąd nakazał Telewizji zamieszczenie ogłoszenia o tym, że nie może używać w swoich kanałach znaku +.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]